NUK


NUK. Zrozumieć życie.

Jubileusz marki NUK 2016

60 lat NUK – 60 lat inspiracji

W tym roku mija 60 lat odkąd pierwsze produkty NUK pojawiły się na niemieckim rynku. Od tamtej pory wiele się zmieniło: nowe zwyczaje i modele rodzinne, nowoczesne style życia, odkrycia w medycynie i technice – ale nie zmieniła się dziecięca potrzeba miłości i poczucia bezpieczeństwa ani pragnienie rodziców, aby dać im wszystko co najlepsze.

Pierwsze smoczki NUK z 1956 roku to była mała rewolucja, ponieważ w przeciwieństwie do znanych do tamtej pory okrągłych smoczków gumowych, ich kształt był asymetryczny. Kształt ten został opracowany przez stomatologów Prof. Dr Dr Baltersa i Dr med. dent. Müllera. Odkryli oni, że dzieci karmione piersią są w mniejszym stopniu zagrożone wadami zgryzu i dlatego zaprojektowali nowy smoczek na wzór kształtu brodawki sutkowej matki w czasie karmienia piersią. Wyjaśnia to znaczenie słowa „NUK” – pochodzi ono od niemieckich słów „Natürlich und Kiefergerecht”, co oznacza „naturalny i odpowiedni dla szczęki”.

Ten moment inspiracji dał początek historii marki – obaj naukowcy wykorzystali swoje spostrzeżenia jako punkt wyjściowy do stworzenia rozwiązania, które w nadchodzących latach i dziesięcioleciach przyczyniło się do zapewnienia najlepszego możliwego startu w życiu wielu dzieciom.

Od tamtej pory temat inspiracji pojawia się jako powtarzający się motyw w filozofii NUK. Ponieważ ten, kto aspiruje do tego, aby zgodnie z hasłem marki „Zrozumieć życie”, potrzebuje silnych partnerów przy swoim boku – naukowców, specjalistów zajmujących się rozwojem jamy ustnej i zębów i projektantów przemysłowych oraz ekspertów ds. materiałów, którzy wszyscy razem przyczyniają się swoimi sugestiami do tego, aby produkty NUK spełniały jak najwyższe standardy. Od samego początku wiedza tych partnerów odgrywa ważną rolę w dalszej ewolucji produktów NUK oraz w opracowywaniu nowych. Są też jeszcze inni eksperci, których wiedza i doświadczenie są tak samo ważne – matki, ojcowie i ich dzieci. Dlatego dialog z rodzicami jest dla NUK-a niezwykle ważny – NUK stale wymienia się pomysłami i poglądami z rodzicami i ich dziećmi, co znajduje odzwierciedlenie w nowych produktach wprowadzanych na rynek.

Świętuj razem z nami!

60-lecie marki będziemy świętować przez cały rok szeregiem akcji promocyjnych i specjalnych.

Na rynku dostępne są też już specjalne jubileuszowe zestawy z Limitowanej Serii Złotej i Srebrnej.

Zapraszamy do odwiedzenia strony Klubu Przyjaciół NUKa, gdzie z okazji jubileuszu marki NUK przygotowaliśmy wiele atrakcji! 


Pobierz ulotki na jubileusz marki NUK:

Świat artykułów NUK - 60 lat inspiracji

Magazyn NUK Inspired - 60 lat inspiracji

 

 

Podróż przez 60 lat historii NUKa

60 lat NUK

Przełomowe momenty w historii marki

1956 – pojawiają się pierwsze produkty NUK

Na do tej pory nieznane produkty klienci na początku nie zwracają zbyt wielkiej uwagi. NUK rewolucjonizuje rynek wprowadzając pierwszy smoczek do butelki NUK. Dopiero wtedy gdy NUK zaczyna informować o tym jakie zalety ma asymetryczny kształt, prowadząc prelekcje dla położnych i w szpitalach oraz w ulotkach i reklamach, marka NUK zaczyna odnosić sukcesy. Pod koniec lat 50. XX w. NUK jest już znany prawie każdej matce w Niemczech.

1979 – pierwszy smoczek z odpowietrzaczem

W smoczku do butelki NUK zostaje dodany odpowietrzacz, tak aby ssanie smoczka było jak najbardziej naturalne dla dziecka. Odpowietrzacz wyrównuje ciśnienie w butelce, co pomaga zminimalizować ilość powietrza połykanego przez dziecko i tym samym zapobiega kolce.

Lata 80. XX w. – robi się kolorowo!

Przełom w technologii druku umożliwia umieszczanie kolorowych nadruków na butelkach – dopasowując się do kolorowych lat 80.

1988 - silikon

NUK wprowadza nowy materiał do produkcji smoczków – silikon. Ten przezroczysty materiał jest odporny na wysoką temperaturę, neutralny w smaku i bardzo elastyczny.

1990 – smoczki na miarę

NUK jako pierwszy producent akcesoriów niemowlęcych wprowadza system rozmiarów smoczków do butelek i uspokajających. Badania naukowe dowodzą, że odpowiedni rozmiar smoczka jest tak samo ważny jak odpowiedni dla szczęki kształt. Od tej pory smoczki występują w trzech rozmiarach: rozmiarze 1 - dla dzieci od 0 do 6 miesięcy, rozmiarze 2 – dla dzieci od 6 do 18 miesięcy i w rozmiarze 3 – dla dzieci od 18 miesięcy.

2003 – NUK First Choice

Wprowadzenie nowej serii butelek i smoczków NUK First Choice – wszystkie elementy serii są ze sobą kompatybilne, więc butelka rośnie wraz z rosnącymi umiejętnościami dziecka.

2012 – plus za naturalność w NUK First Choice+

W tym roku pojawia się NUK First Choice+ - nowa generacja butelek i smoczków, które umożliwiają karmienie butelką tak jak przy piersi mamy.

2012 – Twój własny NUK – bez ryzyka pomyłki!

Smoczki uspokajające NUK mogą teraz zyskać spersonalizowany nadruk w niemieckim sklepie internetowym NUK. Można na nich umieścić imię, przezwisko czy dedykację – już nigdy nie pomylą Wam się smoczki. W kolejnych latach nadruki można nanosić na kubkach i butelkach.

2015 – nowy NUK Genius

Oparty na najnowszych medycznych odkryciach nowy smoczek uspokajający NUK Genius jest jeszcze bardziej zbliżony do przykładu natury. Wywiera on jak najmniejszy nacisk na szczękę i zęby, co sprawia, że jest dla nich szczególnie delikatny.

Więcej na temat historii marki dowiecie się w dziale Historia marki